Dynamické lekce

Kruhový trénink

Co je kruhový trénink?

- je to cvičení, při kterém jedinec nebo celá skupina cvičí na různé svalové partie

- trenér určí skupinu cviků na strojích či mimo ně na procvičení partií celého těla a poté se jednotlivé cviky provádějí v rychlém sledu za sebou

- jedná se o vynikající prostředek ke zpevnění těla, zlepšení fyzické kondice a k redukci hmotnosti

- trénink není určen pro budování masivní svalové hmoty, a proto se hodí všem, kteří chtějí spojit příjemné s užitečným a berou cvičení pouze jako doplněk k jinému sportu

Jak to funguje?

- na začátku tréninku trenér vybere několik různých stanovišť na kterém budou jedinci cvičit

- na každém stanovišti člověk posiluje čas, který mu trenér určí a poté se rychle přesune na další místo

- tím, že při kruhovém tréninku zapojujete všechny svaly těla, spalujete poměrně dost kalorií

- při maximálním nasazení spálí dospělý člověk až 2500 kalorií

Step aerobik

Co je Step aerobik ?

- vertikální trénink, kdy cvičenci překonávají vystupováním na step a sestupováním zpět na podložku výškový rozdíl

- tím dochází k podstatně jinému zatěžování svalstva dolní poloviny těla než u běžného aerobiku

- step aerobik se vyvinul z rehabilitačního cvičení pro pacienty po operacích kolenního kloubu. Proto by při a zejména po správně sestavené hodině v žádném případě neměla normální zdravou klientelu bolet kolena ani žádné jiné klouby dolních končetin

Jak to funguje?

- dochází ke komplexnímu zatížení svalstva dolních končetin

- při stepu je mnohem méně zatěžován kloubní systém dolních končetin a samozřejmě dochází k mnohem nižšímu zatížení páteře

- stavba hodiny stepu je v podstatných rysech zcela shodná s klasickou hodinou aerobiku

- na jejím začátku je cca 10 – 15 minut trvající „warm up“, kdy dojde k celkové fyzické i psychické přípravě na následující aerobní zatížení, součástí je strečink

- hlavní částí hodiny se obvykle vyplňuje stavbou choreografie a trvá 30 – 40 minut

- závěrečnou část tvoří „cool down“ a důkladný strečink zejména dolních končetin

Power jóga

Co je to Power jóga?

- Power jóga představuje moderní cvičební styl budoucnosti

- cvičení využívá pozic klasické jógy, ale je obohaceno o prvky moderní a jedná se o dynamickou formu cvičení

- pozice v Power józe se tedy dynamicky střídají a důraz je kladen hlavně na sílu a ohebnost.

- lekce Power jógy jsou náročnější oproti klasické józe a slouží tedy pro hubnutí či udržení váhy


Proč cvičit Power jógu?

- pomáhá s hubnutím

- zlepšuje fyzickou kondici

- odstraňuje problémy se zády

- odbourává každodenní stres a uklidňuje nervový systém

- rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů

- zdravé klouby a páteř díky posilování nejen hlavní svalové skupiny, ale též hlubokého stabilizačního systému

Pilates

Co je to Pilates?


- Pilates je cvičební program, který slučuje prvky rehabilitačního cvičení a východních cvičebních technik jako je joga, tai-chi, chi-kung, atd.

- orientuje se na západního člověka, ale zároveň uznává propojení těla a mysli

 Cílem Pilatesovy metody je:

 - vybudovat silné, pevné, štíhlé tělo

- posílit ochablé svalstvo, protáhnout svaly zkrácené

- odstranit svalové dysbalance ,vadné držení těla a následně pak zmírnit bolesti zad, migrény, menstruační bolesti a jiné

- zlepšit dýchání, podpořit prokrvení a činnost životně důležitých orgánů

- zajistit celkovou vnitřní rovnováhu, fyzickou a psychickou pohodu

Proč cvičit Pilates?

- Pilatesovo cvičení zpevní a opticky zeštíhlí vaše tělo.

- Na první pohled se toto cvičení zdá jednoduché, bez potřeby velkého úsilí, nicméně opak je pravdou. Velmi intenzivním způsobem totiž aktivuje v těle hluboko uložené svaly - ty, které jste možná dosud ani nepoužívali.

- Pilatesovo proroctví zní: po 10 lekcích pocítíte rozdíl, po 20 lekcích uvidíte rozdíl, po 30 lekcích budete mít nové tělo

Vinyasa jóga

Co je to Vinyasa jóga?

Vinyasa znamená pohyb sladěný s dechem. Při vinyase jde tedy zejména o prolnutí dechu /nejčastěji dechu udžají/ s jednotlivými ásanamy /jógovými pozicemi/, je hravá, neboť  lze při ní kombinovat různé styly jógy, a po čase praktikování se stává meditací v pohybu, při kterém dochází k prokrvení, prokysličení a prohřátí celého organismu, zejména hladkého svalstva, orgánů, žláz, rozproudí vnitřní energii těla, a dochází tedy  k celkové regeneraci organismu.

Dech udžají v překladu znamená dech vítězů, dýcháme přes hlasivkovou štěrbinu, tzn. je slyšet "ševelení" vlastního dechu a tím dochází k lepší koncentraci, zahřívá organizmus, pomáhá prohloubit a zklidnit nádech a výdech a tím i naši mysl.

Proč cvičit vinyasa jógu?

lekci proplujeme na vlně svého dechu udžají /dech vítězů/, zapojíme své bandhy /energetické zámky/, posílíme střed těla /hluboký stabilizační systém/ a ostatní svaly, příjemně se protáhneme. Na závěr si užijeme i relaxaci.

Rozvrh

Napište nám

Jméno:
Email:
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel patnáct a devatenáct 
Zpráva:
Odesláním formuláře prohlašuji, že beru na vědomí zpracování osobních údajů (Informační povinnost vůči objednateli v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob).

Aktuality

Vzhledem k nařízení vlády jsme s platností od 9.10.2020 nuceni uzavřít studio až do odvolání. O dalším vývoji vás budeme informovat.
Expirace kreditů budou adekvátně prodlouženy. Kredity za již objednané lekce vám budou připsány zpět.
Kurzovné pohybových kurzů pro děti bude adekvátně prodlouženo.
Závodní týmy dostanou od svých trenérů individuální tréninkové plány.
Mějte pozitivní mysl a snad brzy naviděnou.
Lucie Kuntová a tým lektorů Fanaticu

 

Aktuality dětské kurzy